حمل لوله کاروگیت

این شرکت تولید کننده لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر تا 3500 میلیمتر می باشد که بسته به درخواست مشتری لوله کاروگیت در مقاومت های مختلف تولید میگردندهمچنین این شرکت قادر به تولید و سوراخ کاری تمام اقطار لوله کاروگیت جهت تولید لوله زهکش میباشد.

سوراخکاری با دستگاه انجام شده و کاملا مکانیزه میباشد ، قطر و فاصله سوراخ ها براساس اطلاعات آب های زیر زمینی منطقه مورد نظر تعیین میگردد.

لوله کاروگیت دارای استفاده بسیار گسترده ای در صنعت میباشد که با توجه به ویژگی ها و نقاط مثبت مواد پلی اتیلن و لوله کاروگیت با مشاوره و همفکری حتی به عنوان کانال های بزرگ تهویه هوای تونل ها در ابعاد بزرگ و قالب دور لوله های گاز رسانی بزرگ و منهول و مخزن های دفنی در عمق های بالا حفاظ دور لوله ها و کابل ها و راه های دسترسی در عمق های زیاد به تاسیسات مادر و .... استفاده نمود.

در حمل لوله کاروگیت با دقت کنید به لوله ها فشار بیش از حد وارد نشود.

بهنگام انبارش لوله های پلی اتیلن فاضلاب باید دستورالعمل انبارش رعایت شود.

فروش انواع لوله و اتصالات کاروگیت

لوله دوجداره پلی اتیلن یا لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن فاضلابی به لوله هایی که دارای دو جداره، یکی بیرونی با شکل ظاهری موج دار و یا حلقه حلقه و یکی لایه ی درونی لوله کاروگیت که دارای سطحی صاف و صیقلی می باشد گفته می شود.

لوله کاروگیت جهت عبور سیالات فاضلابی اسیدی و بازی و پساب های صنعتی  و شبکه انتقال ثقلی سیالات و در زیر جاده ها و عمق های زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. حداکثر فشار داخلی لوله کاروگیت 1.5 بار میباشد، یعنی سیال در حال عبور از داخل لوله کاروگیت دارای فشار بار داخلی نیست و لوله کاروگیت عملاً به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات را به عهده دارد.

سطح بیرونی لوله کاروگیت که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالایی بوده کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل می شود و این حلقه ها یا سطح اسپیرال لوله کاروگیت به خاطر استحکام لوله کاروگیت می باشد.

لوله کاروگیت در سه مقاومت فشاری تولید می گردد؛ (منظور از فشار، فشار بار خارجی است.) که به ترتیب عبارتند از 16، 32 و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع که هرکدام به لحاظ نوع سطح خاک، فشار بار سطحی و زیر سطحی وارده استفاده متفاوتی دارند.

امروزه لوله کاروگیت را به این صورت در شهرها و در روزمرگی در خیابان ها و کوچه ها میبینیم با سطح داخلی زرد رنگ و سطح مقطع سیاه رنگ.

لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت

لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت به دو صورت تک جداره و دوجداره  می باشد. لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت برای انتقال فاضلاب تولید می شود. ویژگی های ایده آلی برای استفاده در سازه های زیر زمینی انواع سیستم لوله کشی زیر زمینی دارد. لوله پلی اتیلن تولید شده با مواد H D P E نسبتا وزن کمی داشته است. و به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن آسانتر و کم هزینه تر است. لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت در طیف گستردهای از کاربردهای دیگر استفاده میشوند.

لوله پلی اتیلن کاروگیت و اتصالات دوجداره پلی اتیلن جهت مصارف فاضلاب شامل زهکش و فاضلاب های صنعتی و خانگی می باشد. البته از این نوع لوله ها و اتصالات می توان در اجرای پروژه ها بزرگ فاضلاب شهری نیز استفاده نمود. اگر چه لوله پلی اتیلن کاربرد های فراوان و بیشماری دارند، اما بیشترین کاربرد لوله پلی اتیلن کاروگیت جهت مدیریت جریان ثقلی آب (پساب) می باشد.

نمونه هایی از موارد استفاده این سیستم عبارتند از :

فاضلاب سریع السیر

فاضلاب زیر سطحی

فاضلاب بهداشتی

زهکشی آب باران

سیستم های مدیریت فاضلاب های سطحی خروجی / در جریان

شناوري و اجراي پروژه هاي دريایي

لوله کاروگیت روي آب شناور مي ‌شود. پس هنگامي كه احتمال آمدن سيل در بستر لوله مي‌ رود يا سطح آب‌ هاي زيرزميني در محل بالاست، تمهيدات خاصي بايستي انديشيده شود. به اين منظور لوله بايد مهار شود. اما لوله هاي فولادي با توجه به ماهيت وزن بالا امکان شناوري را ندارند و عملا استفاده هاي در پروژه هاي دريائي ندارند بصورت غرقابي استفاده مي شود.

اثر خراشیدگی

در مقايسه با لوله فولادي، پلي ‌اتيلن ماده بسيار نرمتري است. بنابراين در مقابل خراش ‌ها و ساير صدمات ايجاد شده در حين حمل و نقل کمتر آسيب‌ پذيرتر مي ‌باشد.

سهولت حمل و نقل

با توجه به مقاومت در برابر ضربه و سهولت بارگذاري و جابجایي لوله کاروگیت حمل و نقل اين نوع لوله ها بيشتر بوده و درصد از بين رفتن لوله در اثر حمل و نقل صفر بوده و اين نوع لوله ها ضايعات حمل و نقل ندارد  ضمنا با توجه به وزن کمتر لوله هاي پلي اتيلني هزينه حمل آن بسيار کمتر از نمونه هاي فولادي است.

بررسي رفتار لرزه اي لوله کاروگیت:

لوله هاي فولادي:

اين لوله ها، به ويژه اگر در مسيرهاي انحنادار يا داراي شکستگي استفاده شوند. در برابر زلزله مقاومند و آسيب پذيري آنها بيشتر در حالت برخورد عمود بر گسل اتفاق مي افتد. اين لوله ها در مقايسه با لوله هاي چدني، بتني و آزبست کمتر آسيب مي بينند. اگر از خوردگي اين لوله ها ممانعت شود، کاربرد آنها در مناطق زلزله خيز با خطر کم و متوسط و حتي بدون اتصال انعطاف پذير قابل قبول است. لازم به ذکر است که در صورت اتصال جوشي و به صورت يکپارچه در آوردن خطوط لوله مي توان انتظار عملکرد لرزه اي بهتر و مناسب تري از اين لوله ها داشت.

لوله کاروگیت سنگين:

اين لوله ها با جوش هاي فيوژن رفتار لرزه اي خوبي دارند و براي مناطق زلزله خيز توصيه مي شوند. داراي انعطاف پذيري مناسبي هستند و در زلزله هاي گذشته کمتر دچار آسيب شده اند. اما با گذشت زمان در برابر کلر موجود در آب لايه لايه شده و بايستي نسبت به عمر آنها دقت کافي داشت

شاخص جریان مذاب

آزمون شاخص جریان مذاب سرعت جریان ذوب مواد در دما و زمان ثابت اندازه گیری می شود. تا از نتایج حاصل چگونگی رفتار مواد در داخل اکسترودر بررسی شود

ایین آزمون برای مواد اولیه (جهت تایید کیفیت مواد) و نیز بر روی محصول انجام می شود.



 تعيين درصد کربن (ASTM D 1603)

ميزان کربن در مواد اوليه و محصول نهایي تعيين می شود. بدين منظور مقدار معيني از مواد اوليه، در کوره اي تا دماي 800 درجه سانتيگراد، تحت اثر گاز نيتروژن خالص پيروليز شده و ميزان کربن به جا مانده تحت اثر اکسيژن، سوزانده مي شود تا درصد خاکستر (مواد افزودني) در نمونه اوليه تعيين گردد

درصد مجاز کربن در لوله کاروگیت 2 الي 5/2 درصد وزني بوده و بايستي به طور يکنواخت در سراسر آن توزيع شده باشد.

در مناطقي که تجمع کربن بيش از درصد مجاز باشد، تمرکز تنش به وجود خواهد آمد و لوله آسيب پذير مي گردد و در صورتيکه ميزان کربن کمتر از حد مجاز باشد.

استحکام لوله در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد کاهش خواهد يافت

ویژگی های لوله  کاروگیت:

1- لوله‌ کاروگیت سنگین ساختار قدرتمند و توانایی تحمل بارهای بزرگ را دارند.  

2- پس از بارگذاری پلی اتیلن سنگین، لوله از تنش رها شده و پس از گذشت زمان به بار اجازه می ‌دهد تا به خاک کناری منتقل شود این امکان را برای لوله فراهم می آورد تا نقاط محلی تنش را به اطراف منتقل نماید.

3- استهلاک تنش می‌‌تواند منجر به تغییر شکل جزئی لوله با گذشت زمان شود تا شرایط بارگذاری در محل را به خود بگیرد

4- لوله پلی اتیلن کاروگیت گزینه ‌ای عالی برای جریان گرانشی یا شرایط لوله کشی با دهانه کوتاه است

5- پلی اتیلن سنگین (HDPE) محصولی متنوع بوده و ویژگی های ایده‌الی برای استفاده در سازه ‌های زیرزمینی (انواع سیستم لوله‌کشی زیرزمینی) دارد.

6- لوله پلی اتیلن تولید شده با مواد HDPE نسبتا وزن کمی داشته و به همین دلیل حمل و نقل و نصب آن آسانتر و کم هزینه ‌تر است

7- لوله ‌های تولید شده کارخانه پایپ ایران شکننده نبوده و از جهت در جریان جابجایی و فعالیت‌ های نصب و راه‌اندازی ترک نمی ‌خورند.

8- پلی اتیلن سنگین پس از آنکه شکل لوله را به خود گرفت، دارای سطح همواری می باشد که نسبت به خوردگی و فرسایش شیمیایی مقاوم است.

9- سطح هموار و صاف ویژگیهای ممتازی به خطوط لوله می ‌دهد.

مواد کاربرد سیستم های مدیریت آب به شرح ذیل است:

1_ زهکشی سیلاب به وسیله لوله کاروگیت

2- زهکشی زیر سطحی به وسیله لوله کاروگیت

3- انتقال فاضلاب به وسیله لوله کاروگیت

4- جمع اوری شیرابه

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر یا لوله کاروگیت ۸ اینچ:

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر با قطر دهانه داخلی لوله ۲۰۰ میلیمتر و قطر بیرونی لوله باحتساب کنگره های بیرونی ۲۳۱ میلیمتر میباشد.

اتصال لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر توسط کوپلر و واشر میباشد، میتوان لوله کاروگیت 200 میلیمتر را به صورت جوشی نیز مورد استفاده قرار داد.

لوله کاروگیت 200 در کارخانه بزرگ ناب زیست در شاخه های 3 و 6 و 12 متری تولید می شود  

لوله کاروگیت 200 میلیمتر پایپ ایران جهت استفاده در خطوط جمع کننده ابتدایی (جمع آوری فاضلاب) زهکشی، غلاف رایزر و انتقال آبهای سطحی تحت عنوان جوی آب می ‌توان استفاده نمود.

لوله کاروگیت 200 در مقاومت حلقوی 16 و 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع تولید می گردد که بستگی به خاک و وزن وارد شده به عمق لوله کاروگیت 200 طراحی شده از لوله کاروگیت 200 مناسب استفاده خواهد شد.

وزن هر متر از این لوله حدوداً 2.5 کیلوگرم می باشد

مقدار جایگیری لوله کاروگیت 200 میلیمتر در هر ماشین تک محور به میزان 600 متر طول و ترانزیت به میزان 1500 متر طول می باشد.

مواد اولیه لوله کاروگیت

مواد اولیه لوله‌ کاروگیت دوجداره کاروگیت ناب زیست از مواد پلی اتیلن نچرال یا مواد پلی اتیلن سفید میباشد همانطور که از نام لوله دوجداره کاروگیت مشخص است این لوله ‌ها دولایه است و هر دو لایه از مواد پلی اتیلن هستند و باید پایه مواد پلی اتیلن آنها از مواد پلی اتیلن و با فرمولاسیون کاملا همگن باشد و این هماهنگی در جزئیات به این دلیل است که لایه ‌های لوله کاروگیت در دو اکسترودر مجزا از هم اکسترود تولید میشوند و در نهایت در بخش کاروگیتور خط تولید لوله به یکدیگر جوش می‌ شوند و برای داشتن نقاط جوشی مستحکم و قابل اطمینان باید مواد پلی اتیلن همگن باشند. به عنوان مثال نمیتوان برای لایه بیرونی از مواد نچرال پلی اتیلن کارخانه مارون و برای لایه داخلی از مواد سفید پلی اتیلن کارخانه شازند استفاده نمود و باید هر دو مواد پلی اتیلن از یک کارخانه و با یک فرمولاسیون باشند

مواد لوله کاروگیت در لایه خارجی باید در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاومت داشته و به رنگ مشکی باشد و برای رسیدن به رنگ مشکی در لایه بیروی لوله کاروگیت دوجداره از مواد مستربچ مشکی با پایه پلی اتیلن استفاده میشود

مواد لوله کاروگیت در لایه داخلی نیز باید سفید باشد و بوسیله مستربچ رنگی گردد و این کار به دلیل الزام استاندارد تولید لوله کاروگیت است که لایه داخلی باید به رنگ روشن باشد تا در ویدئومتری ها دوربین‌ ها کارایی لازم را داشته باشند و داخل لوله روشن و قابل دیدن باشد.

لوله کاروگیت حلقه حلقه

علت حلقه حلقه بودن لایه خارجی لوله کاروگیت ، استحکام‌بخشی و تحمل فشارهای وارده از محیط بیرون است ، این نوع لوله ها کلیه فشارهای سطحی و زیرسطحی اعم از بار زنده و مرده را به خوبی تحمل می کنند.

لوله های کاروگیت از نظر تحمل فشار و بار خارجی در سه گروه تقسیم بندی می شوند :

تحمل فشار ۶۴ کیلو نیوتون بر متر مربع

تحمل فشار ۳۱٫۵ کیلو نیوتن بر متر مربع

تحمل فشار ۱۶ کیلو نیوتون بر متر مربع

که هر کدام مصرف خاصی به لحاظ نوع سطح خاک، فشار بار سطحی و زبری سطح دارد.

کاربرد هریک از این لوله ها به نوبه ی خود میتواند منطقی ترین و مناسب ترین راه جهت مقابله با مشکلات موجود در شبکه های فاضلاب شهری ، دریایی، کشاورزی به شمار می رود به طوری که امروز این لوله ها در اکثر سیستم های انتقال آب و فاضلاب جایگزین بسیار مناسبی برای سایر لوله ها شده اند.

لوله کاروگیت به علت قیمت مناسب و مقاومت عالی در برابر نیروهای بیرونی جهت استفاده در کابل کشی نیز به کار برده می شوند؛

همچنین امروزه برای انجام عملیات زهکشی از لوله های پلی اتیلن مشبک و نیمه مشبک ( لوله کاروگیت زهکش ) نیز استفاده می کنند که بهترین گزینه برای انجام زهکشی و کاربردهای زهکشی می باشد.

لوله کاروگیت در پروژه های بزرگ فاضلاب شهری مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای این لوله ها که باعث افزایش مصرف این لوله ها گشته است، عبارتند از:

مقاومت بالا در برابر خوردگی

محدوده دمای کاری سریع

انعطاف پذیری، امکان بارگیری و نصب آسان و قدرت انعطاف بالا

اتصالات مناسب با آب بندی کامل

رفتار هیدرولیکی مناسب

مقاومت بالا در برابر فرسایش

وزن سبک و امکان جابجایی راحت تر

هزینه انتقال و نصب ارزانتر

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.

 

 


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

سپتیک تانک پلی اتیلن ناب زیست

لوله پلی اتیلن ناب زیست

لوله زهکش